Implanty

Implanty Stomatologiczne

Implanty zębów stanowią optymalne rozwiązanie terapeutyczne u pacjentów, którzy nie tolerują typowych rozwiązań protetycznych takich jak protezy ruchome. Typowe protezy osadzone na implantach stwarzają lepsze warunki utrzymania i komfortu pacjenta w odtworzeniu funkcji i estetyki utraconego uzębienia.

Implanty zębów to również idealne rozwiązanie dla osób borykających się z brakami w uzębieniu powstałymi w wyniku wypadków lub konieczności ekstrakcji chorych zębów.

Czym jest implant i jak wygląda zabieg implantacji?

Wbrew obiegowej opinii implanty zębów to nie korony brakujących zębów, ale śruby, na których są one mocowane. Implant, to tytanowa śruba wprowadzana w znieczuleniu w obręb szczęki lub żuchwy w miejsce brakującego zęba .Daje to najlepszy funkcjonalnie i estetycznie długotrwały rezultat, spośród wszystkich rozwiązań dostępnych w chwili obecnej na rynku.

Po wprowadzeniu implantu jego specjalny kształt i powierzchnia umożliwia proces osteointegracji (czas wygajania się)  trwający od około 2 do 6 miesięcy co prowadzi do trwałego zrośnięcia z kością. Na implancie osadzana jest za pomocą łączników protetycznych nadbudowa protetyczna (korona, most). Po zakwalifikowaniu i precyzyjnym zaplanowaniu położenia implantu w oparciu o badania radiologiczne (CBCT) pacjent jest przygotowany do zabiegu i zakładany jest implant.

Wszczepienie implantów stomatologicznych przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym, takim samym jak w trakcie leczenia czy usunięcia zębów. Jest możliwość wystąpienia niewielkich obrzęków okolicy operowanej oraz ból w ciągu kilku dni po operacji, ale zwykle nie jest to dolegliwość większa niż np. po usunięciu zęba. Przeciwdziałamy wystąpieniu tych dolegliwości stosując odpowiednie preparaty farmakologiczne i zimne okłady.

Czas trwania całego zabiegu uzależniony jest od ilości wszczepianych implantów. Pozostałe etapy leczenia uzależnione są od kilku czynników, głównie od warunków kostnych pacjenta oraz planowanej odbudowy protetycznej.

Jakie są przeciwwskazania do wszczepienia implantów?

Przeciwwskazaniem są niektóre choroby ogólne, nowotwory w czasie chemioterapii, zaburzenia krzepnięcia krwi, zaawansowana cukrzyca, zła higiena oraz palenie znacznej liczby papierosów. Bezwzględnym przeciwwskazaniem są choroby psychiczne.

Przy braku miejsca między sąsiednimi zębami na wszczep można zastosować korektę ortodontyczną. Przy braku kości możliwa jest augmentacja, a przy nisko schodzących zatokach w szczęce można wykonać zabieg podniesienia dna zatoki.

Systemem preferowanym w placówce CORDIS STOMATOLOGIA jest niemiecki system BEGO. Cechują się one doskonałą integracją z tkanką Pacjenta. Dzięki temu mamy pewność, że nasze implanty zębów są nie tylko bezpieczne dla zdrowia pacjenta, ale przede wszystkim trwałe – właściwie użytkowane i pielęgnowane służą przez długi czas.

Zalety implantów

– zapewniają mocną i stabilną podstawę dla sztucznych zębów, które wyglądają, zapewniają odczucia i funkcjonują tak jak prawdziwe zęby
– możesz jeść, rozmawiać, uśmiechać się bez obaw
– pomagają zapewnić atrakcyjny i estetyczny wygląd, a także zachować kształt twarzy (stymulują tkankę kostną i dziąsła)
– pomagają zachować zdrowy stan sąsiednich zębów dzięki wyeliminowaniu użycia klamry i konieczności szlifowania sąsiednich zębów w celu uzyskania podparcia
– są bardzo trwałe

Implanty zapobiegają traceniu kolejnych zębów i zanikowi kości. Dzięki silnemu łączeniu z kością nie ma restrykcji przy jedzeniu – a twarde owoce i warzywa oraz pokarm bogaty w błonnik są przecież ważną częścią diety.